Wednesday, March 17, 2010

Another “No Spin” Zone

I was going to wait on this, but NBC News and the National Catholic Reporter can't seem to help themselves today, in spreading drivel that has already been authoritatively refuted. A segment of this video clip, from today's edition of News, is enough to set the record straight.

Below is a transcript of what is said in the second segment of the report (beginning at 00:47), for the attention-span challenged among our readers. Stay with me now ...

Germany: Journalists have used a sex-abuse case in the Munich archdiocese in order to form a direct link to Pope Benedict XVI. But emerging details of the case show that the future Pontiff was not involved in appointing the accused molester to do parish work. The priest in question belonged to the Essen diocese, when he was first accused of sexual misconduct in 1980. At the time then-Cardinal Ratzinger was Archbishop of Munich. He approved the priest’s transfer to Munich. The journalist did however not report the crucial fact that this transfer did not imply parish work but entrance into a counseling program in Munich. The priest was given a parish assignment in September 1982 - 7 months after Cardinal Ratzinger had left to Rome to become the prefect of the Congregation for the Doctrine of the Faith.

You wanna speak truth to power, fine, but do it WITH the truth.

UPDATE: Jimmy Akin gives the lowdown in the National Catholic Register, in a piece entitled “Pope Benedict Transferred Paedophile?”

No comments: